Идеята на проекта е да позиционира НБУ, като водеща образователна институция в страната в областта на дизайна. Постигнатите резултати са на високо професионално, практическо и университетско ниво. Участвайки в този проект НБУ стана организатор на едно от големите събития за дизайн в страната. В събитието участваха, както студенти, така и преподаватели, а също и значимите имена от българската дизайн сцена, като Красимир Капитанов един от най-реализираните български дизайнери в областта на интериора, Николай Табаков един от най-реализираните автори на дизайн на осветителни тела, Кристиян Бройер от Fahohshule в Дортмунд, Германия, Весела Станоева, Ралица Попова и др. Иновативното и надграждащото в проекта ни от 2017 година е това, че бяха организирани множество творчески работилници и с международно участие, както и традиционно бяха направени представителни изложби и редица семинари.
Проектът получин външна подкрепа и съфинансиране, включително нефинансова подкрепа – книги, техника и други, като партньори и спонсори на събитието са: Lenovo (Леново) – България , Nemetschek vectorworks (Немечек) – България, Сердика център - София, Галерия Юзина, Хотел Амбелиц, Студио - Kapitanov design, Сдружение „Изкуство в действие“, галерия „Лампион“, Jazz FM, Дада кълчурал.
***
Департамент „Дизайн“, БП „Мода“ проведе през месец май 2018 г. дни на
модата. От 25 април до 30 юни пред софийската общественост студентите и
преподавателите от бакалавърска програма „Мода“ демонстрираха методите и стила на обучение в НБУ и показаха пред софийската общественост своите творчески постижения.
Майските дни на модата се проведоха в сътрудничество с Balkan
Fashion Week (BFW) , съгласно сключен договор между НБУ и BFW. Дипломните ревюта на студентите бяха част от BFW.
По време на балканската седмица на модата НБУ и BFW обявиха конкурс
за млади МОДНИ дизайнери “IDEAMODA“.
В дните на модата се включиха студенти от други програми в НБУ:
- Департамент „Кино, реклама и щоу бизнес“, БП „Фотография“ – цялостно фотографско отразяване на събитията, заснемане на ревюта - филм.
- Департамент „Масови комуникации“, БП „Връзки с обществеността“ – PR на събитията
Майските дни на модата бяха свързани с кандидатстудентската кампания на НБУ.
Събитията популяризират НБУ и програмите по мода и броят на студентите се увеличава значително със всяка изминала година.
Постигнати резултати
1. Полуляризиране на програмите на деп. Дизайн;
2. Практически дейности за студентите;
3. Привличане на кандидат-студенти.
Екип: